fredag 11 november 2016

Hur man gör en brevpress i glas

       
                             Nästa uppgift var att göra en brevpress. Efter vi fångat an glasmassan
                             doppade vi massan i färg pulver, smälte in pulvret i glasmassan, därefter
                             gjorde vi luftblåsor med hjälp av baksidan på en tång.
                     
                               

Jag hade fått en fin kula men kom på att jag glömt göra en hals, 
så man  med en lätt knackning kan skilja den färdiga produkten från röret. 
Jag tänkte jag stoppar in röret långt in i värme ugnen. Man måste snurra hela tiden på röret 
jag snurrade nog inte tillräckligt för nu såg jag hur klumpen började vika ner sig
Jag tog ut röret och försökte få glasmassan rätt, gjorde en hals, men den bara vek ner sig 
nu var det bara att rädda detta så det blev något så jag svingade massan fram och tillbaka 
så det bildades en droppe. Det fick bli en fönster dekoration istället.

Funderar på om jag skall göra en ställning 
så den kan stå på fönsterbrädan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar