fredag 28 februari 2014

Toffel gjord av 8 rutor (hälso socka)


Nu har jag gjort en socka på samma sätt som vanten.
Jag lade upp 25 m så satte jag på en ring för att markera 
mitten och så 25 m till på andra sidan ringen, jag använde 
nr 3 på stickorna, jag stickar ganska hårt.Stickar man löst 
skulle jag lägga upp bara 24 maskor, mina rutor blir 8x8 cm
Sockan passar på 37-38, det är jätte fin passform. 
Sticka tillsammans de två sista maskorna innan mitten och de 
två första tills fyra maskor åter står då maskar jag av alla på en gång.
Verkar mönstret konstigt titta längre ner på beskrivningen på vante gjord av 11 rutor.

Jag använde garn som innehåller Aloe Vera och Jojoba olja 
som skall vara bra för torra hälar, vet inte om det hjälper ännu 
får återkomma med detta, men garnet är jätte mjukt och skönt 
att sticka med. På den här bilden kan ni se hur jag sytt i hopp
8 rutor för att få en socka. Hade tänkt dutta på sock stop på sulan 
så man inte halkar men det hade torkat så jag får köpa en ny flaska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar