onsdag 8 januari 2014

Frys in tulpanerna när dom blommat färdigt


När mina tulpaner och en ros höll på att börja tappa bladen fick
jag en ide att frysa in dessa. Såg en artikel i allas nr 3 ispynta i trädgården
Nu har vi ju inte några minusgrader men jag tänkte det kommer, då ställer
jag ut dem, men nu kunde jag inte hålla mig utan var tvungen se efter hur det blev.

En djup stor rostfri skål fyllde jag med vatten och så försökte jag få 
blommorna att sjunka ner i vattnet men dom flöt upp till ytan, 
jag tror att man först skall lägga i blommorna och sedan fylla på vatten 
så det bara täcker blommorna så blir det nog ett bättre resultat.
 Det blev ganska häftigt ändå. Glömde säga att när man skall ta ut isklumpen
ur formen är det bara att vända på formen spola varmt vatten och den lossar lätt.


Här ser ni hur blommorna flutit upp till ytan. 


Jag undrar om man kan ha ett sådant isglass med värme ljus inne
till en middag tex. eller blir det snart bara en vatten pöl.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar