tisdag 17 september 2013

Mönster till virkad krokodil väska (Crocodile stitch)


Om ni tittat tidigare så har ni nog sett min väska i krokodilteknik
då hade jag glömt att ta bilder under tiden jag virkade nu håller jag på med 
en väska till och nu har jag tagit bilder efter hand. 

Man börjar med att göra en kedja av maskor, jag gjorde 30 st man behöver
6 st maskor till en rapport. På andra varvet gjorde jag luftmaskor till en stolpe,
 så en stolpe i samma maska därefter, två luft maskor, man hoppar över 
två maskor i kedjan och gör sedan två stolpar igen i samma maska.
 Det är nog lättare att se på bilden 
På tredje varvet gör man fjällen, fem stolpar på tvären, omkring den första stolpen 
så en luftmaska, därefter fem stolpar mitt i mot, (omkring den andra stolpen).
Mellan nästa stolpar gör man en fast maska. Nu börjar man om från det andra varvet.

Bilden på färdig väska finns under virkat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar