söndag 16 december 2012

Virkad vante som ser ut som stickad



                             Nu äntligen kan jag lägga in bilder, här är vantarna som jag virkat
                            men ser stickade ut. Först gjorde jag en mudd  där jag virkade i bortre
                            maskbågen. När jag virkat så den räcker runt handleden virkar jag ihop
                           ändarna till ett rör. Nu börjar jag virka runt röret och nu använder jag en           
                           gammal teknik som ser ut som stickat gör bilden stor så ser ni att jag
                          stoppar ner virknålen mitt i v. Denna teknik gör att vantarna blir tjockare
                          Tummen är virkad på vanligt sätt för att se skillnaden. Ner till slutade jag
                           med en liten udd men det finns inte med på bilden.

1 kommentar:

  1. Så fin vante. Så roligt att du kan lägga in bilder igen. Har saknat alla dina tips på saker att göra. Det är ju så mycket lättare att fatta när det är bilder med. Kram C

    SvaraRadera