måndag 15 oktober 2012

Vad man kan virka av kassettband

 
Det blev ingen bra bild men rolig, liknar mer ett konstverk
i keramik som har glasyr. Ytan på väskan blir väldigt blank och
glittrar. Först gjorde jag en rundplatta sedan virkade jag rakt upp
därefter ena axelbandet och sedan det andra och så sydde jag
 ihop dem upptill. På insidan av axelbandet satte jag ett bomullsband
för att det inte skall glida av axeln så lätt och inte töja sig och
bli jätte långt.
 
 
Jag fodrade väskan inuti med vaxat tyg för att den skall vara
vattentät. Först sydde jag fast ett blixtlås så sydde jag ett foder
i blixtlåsen. Jag gjorde fodret ganska stort för jag vet att jag vill ha
med mycket när jag använder väska och själva väskan är nog lite töjbar.
Varje maska består av 4 band, låter man banden vara kvar i kassetten
så går det jätte bra att virka. Gjorde först ett nystan men det funkade
inte så bra.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar