onsdag 15 februari 2012

Lapptäcke med broderade teckningar


När jag skulle få mitt första barnbarn fick jag för mig att göra ett lapptäcke, en kompis till mig
Åsa Wettre hade precis startat Lapphexorna i Göteborg så det var väl hon som inspirerade mig.
I samband med detta hittade jag några teckningar som min dotter gjort när hon var liten, jag hade ju sparat dom roligaste så jag tänkte dessa vill jag bevara på något sett. Nu började jag brodera dessa teckningar på lakarnsväv, så kom iden att sätta ihop dessa till ett täcke. Det blev ett samtal till min svärsons mamma så fick jag teckningar som han gjort när han var liten, så fyllde jag ut med lite djur bilder. Lite rörigt täcke men efter man använd det som täcke kan man ju ha det som vägg bonad och då kan man få många roliga samtal med sina barnbarn om bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar