tisdag 7 februari 2012

Handledsvärmare i smockteknik


Dessa handledsvärmare gjorde jag till mitt barnbarn hon bor i Arizon där är det väldigt varmt, men i början på året är det kallt på morgonen då kan det vara skönt med sådana. Jag stickade på smala strupstickor i alpacka. 5 räta och 1 ava maskor, när jag gjort handledsvärmaren så lång som jag ville ha den maskade jag av och vände den, därefter sydde jag i hopp dom rätta maskorna i smock teknik.
Tänkte först markera så alla rutor skulle bli lika stora men det gick bra ändå. Man syr ihop dom rätamaskorna. Klicka på bilden för jag kan inte förklara detta så bra. Till sist så virkade jag en udd nertill och upptill. När man syr ihop maskorna blir handledsvärmaren smalare så tänk på att göra den lite för stor till att börja med.

Om ni går in på min start sida så finns det bättre bilder och bättre beskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar