torsdag 16 februari 2012

Broderade teckningar



I går skrev jag om att Åsa Wettre startade lapphexorna efter detta skrev hon en bok Gamla svenska lapptäcken den finns på engelska också Old Swedish Quilts. Nu till hösten kommer en ny bok av Åsa Wettre om lapptäcken på förlaget Kabusa "Spår av liv"- gamla svenska lapptäcken del 2.

Måste skriva lite om teckningarna,( klicka på bilden så ser ni bättre) jag har förminskat dem men annars har jag återgett dem som dom är gjorda. Den första med två seglande människor har min dotter Pernilla gjort på lekskolan, i mitten satt ett trähjärta som hon målat. Hon förklarade att det var mamma och pappa, det går väldiga vågor och seglena är roligt vända.
Teckningen i mitten gjorde hon hemma när vi bodde i Holland, det är en bild som täckte hela pappret den är gjord i vattenfärg och hon var bara 4,5 år. Nästa bild är också gjord i Holland på ett dagis
Den föreställer mig och Pernilla, personalen frågade om jag skulle ha barn när jag hämtade henne denna dag. Förklaringen är att det var modernt med tunikor och jag hade gjort en tunika med batik som hade ett stort mönster på magen och det var detta som Pernilla försökte åter ge. Det roliga med teckningen är att vi är lika stora och jag är jätte tjock och jag har inte varit tjock förrän nu kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar