onsdag 11 januari 2012

Handledsvärmare i grönt och svart som "GAIS"


När jag gjorde denna handledsvärmare till en liten kille kom jag på att hade den gröna färgen haft en annan nyans hade den kunnat användas för att visa att man hejar på GAIS.

Handledsvärmaren är stickad på fyra stickor i bomullsgarn, jag provade att sticka den bara i räta.
6 v. med rätstickning och nästa 6 v. stickade jag åt andra hållet för att få ava på rät sidan utan att behöva sticka ava. Detta blev ett prov till en ide. Har man problem efter en stroke i ena handen kan ava vara svårare att sticka en räta. När man byter färg måste man tänka på att sticka det varvet räta på rät sidan och sedan vända och sticka åt andra hållet, om du skall ha ava varv, det svarta varvet. Det blir små hål när men vänder men dem kan man sy igen om det behövs. Jag tog inte av garnet mellan varven när jag bytte färg på garnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar