lördag 10 september 2011

Halsduk


Nu börjar det bli kalt så nu är det dags att börja sticka. Stora halsdukar och väskor är fortfarande väldigt trendigt. När Erik Hamren blev ledare för landslaget i fotboll blev ju hans halsdukar omskrivna och då ville min man ha en sådan till födelsedag men dessa halsdukar var ju designade av Paul Smith   så dom var jätte dyra, då kom jag på att designade en egen Hamren hals duk till min man och det blev denna halsduk. Den är gjord av tunt garn och stickad på grova stickor, jag stickade den på längden inte på tvären för att få en halsduk med ränder på längden. Det första året hade Erik halsdukar med ränder på längden nu tror jag att han har ränder på tvären. Jag lade upp över 200 maskor, det var roligt att sticka på detta sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar